Homologacja – tak, czy nie? | zmotoryzowany | e-blogi.pl
Blog zmotoryzowany
Homologacja – tak, czy nie? 2015-06-22

Homologacja – tak, czy nie?




Opony homologowane coraz powszechniej są elementem wyposażenia nowych samochodów. Czy faktycznie są lepsze od standardowego ogumienia? Które wybrać? Zwykło się mówić, że opony z homologacją są tworzone pod kątem danego auta, ale w praktycznie nie zawsze tak jest. Homologacje można podzielić na dwa rodzaje.


Pierwszy typ homologacji to ten, kiedy producent auta wybiera jeden bądź parę modeli opon, które będą poddane homologacji i traktuje jej jako Oryginal Equipment. Stają się one standardowymi bieżnikami i mają oznaczenie o homologacji z boku. W zakresie tworzenia opon dla danego modelu współpracują dwie firmy. Przy czym producent samochodu może zastrzec w czasie objętym gwarancją montaż tylko opon z homologacją. W drugim typie chodzi o to, że producent auta zamawia specjalny model opony, która będzie przystosowana do pojazdu. Ogumienie to ma inną rzeźbę bieżnika i może posiadać inną konstrukcję wewnętrzną, co ma zwiększyć komfort podczas jazdy. W praktyce dotyczy to tylko tak renomowanych marek jak Ferrari, czy Porsche.




Na pytanie o to, czy opony z homologacją są lepsze, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Bardzo wiele zależy od samochodu. W przypadku produkowanych na skalę masową, montaż tych opon nie jest konieczny. Zdarza się, że opony, które nie były w oryginalnym wyposażeniu, sprawdzają się lepiej.




Dodaj komentarz


e-blogi.pl
  e-blogi.pl  [Załóż blog!] rssSubskrybuj blogi
[Zamknij reklamy]